Actualitzat 04/03/2010 16:22

La música catalana tindrà el seu Spotify particular abans de l'estiu

BARCELONA, 4 març (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Cultura ha anunciat avui la creació abans d'estiu d'una comunitat musical a la xarxa que, a manera de Spotify, aglutini un catàleg, una ràdio a la carta i la possibilitat de comprar tota la música catalana en una única pàgina, "des de José Guardiola fins a Manel", ha assegurat el conseller Joan Manuel Tresserras.

El portal, el disseny del qual ja està bastant avançat però no té nom, oferirà fins i tot el contacte dels artistes per a la seva contractació. "La música que es produeix a Catalunya té un problema greu de mercat. Hi ha una urgència que en altres sectors no detectem", ha indicat el secretari de Cultura Eduard Voltas.

Es tracta fins i tot de promocionar els artistes catalans entre el seu públic potencial comparant-los amb altres internacionals i més coneguts. És a dir, a un internauta fan dels Rolling Stones se li suggeriran alguns grups catalans que li poden agradar perquè fan una musica semblant, i que molt probablement no seran els que li proposin a un que es declari fan de The Beatles.

A més de descobrir la música catalana amb el servei de ràdio a la carta, es podrà comprar la música en digital des del portal, que està vinculat a altres webs que tenen botiga virtual.

De cada artista inclòs en el catàleg del web es podran consultar gravacions de concerts, videoclips, tota la seva discografia i les últimes novetats. Tot i que va dirigit a un públic generalista, progressivament s'aniran ampliant els serveis per adaptar-los a les necessitats dels professionals del sector, des dels propis músics fins als enginyers de so.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés