Actualitzat 29/09/2011 19:19

Els turistes podran denunciar robatoris en tots els hotels barcelonins a partir del 2012

Turistas De Compras
EUROPA PRESS

BARCELONA, 29 set. (EUROPA PRESS) -

Els turistes víctimes d'un furt o pèrdua d'objectes podran denunciar des de qualsevol hotel de Barcelona sense haver de desplaçar-se a una comissaria de Mossos d'Esquadra a partir de gener de 2012.

Segons ha explicat el president del gremi d'hotelers de Barcelona, Jordi Clos, l'objectiu és que el sistema, que s'ha estat provant durant aquest estiu en els districtes de les Corts i Sarrià-Sant Gervasi, funcioni amb total normalitat abans de la celebració del Mobile World Congress, que es farà del 27 de febrer a l '1 de març en 2012.

Clos ha destacat que la prova pilot ha estat "un èxit rotund", ja que no s'ha registrat cap tipus d'incidència en els tràmits, i ha elogiat la cooperació entre la policia catalana i els treballadors dels hotels.

Ha assenyalat que aquesta primera fase, que acaba de concloure, s'ha desenvolupat en els districtes amb menys concentració hotelera per poder corregir possibles deficiències.

Una vegada comprovada la idoneïtat del sistema, a partir d'aquest mes s'estendrà el servei als barris del Poblenou i Horta; d'aquí a dos mesos a l'Eixample, i , el gener, es culminarà amb Ciutat Vella.

Aquest sistema permet que el turista pugui comunicar la incidència a un treballador de l'hotel perquè aquest ompli una acta de denuncia consistent en un document bilingüe que una de les llengües sempre és el català, i l'altra el castellà, l'anglès, el francès, l'italià, l'alemany o el japonès, i que consta de dues parts: una, en què es reflecteixen les circumstàncies dels fets, i l'altra, una llista amb els objectes sostrets o perduts.

Una vegada omplerta, el treballador comunica telefònicament a l'àrea Regional d'Instrucció d'Atestats i Custòdia de Detinguts (Riac) la recollida de la denúncia per internet i el número de l'atestat.

Els agents tenen un període màxim de 30 minuts per recuperar, comprovar i validar la denúncia feta, imprimir i signar la denúncia definitiva, i escanejar-la i enviar-la al correu electrònic facilitat per l'hotel.

Una vegada el treballador de l'hotel rep un altre cop la denúncia, ha d'imprimir dues còpies en color, encarregar-se que el denunciant les firma i quedar-se amb una de les dues còpies signades per lliurar-la a la policia, que es desplaçarà a l'hotel a recollir-la.

Aquest sistema telemàtic no és vàlid en el cas dels robatoris violents, amb intimidació i amb força, perquè s'ha d'anar sempre a comissaria ja que, entre d'altres motius, pot caldre reconèixer al presumpte agressor.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés