Actualitzat 17/12/2013 20:53

L'ampliació de FGC a Terrassa s'acabarà després de l'estiu del 2014 amb els nous trens 113

El presidente de FGC, Enric Ticó
EUROPA PRESS

BARCELONA, 31 ago. (EUROPA PRESS) -

Les obres de prolongació de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Terrassa (Barcelona) s'acabaran després de l'estiu del 2014, el que encaixa amb la posada en circulació dels nous trens del Vallès encarregats i que es preveu que ja estiguin funcionant al complet l'octubre de l'any que ve.

Així ho ha explicat en una entrevista d'Europa Press el president de FGC, Enric Ticó: "L'obra acabarà després de l'estiu del 2014. Quan es posarà en funcionament? Quan el sistema estigui preparat per circular amb persones".

Ticó ha mantingut la data del 2016 per a l'entrada en funcionament de l'ampliació a Sabadell (Barcelona), després que s'iniciés l'abril la perforació del segon túnel, que està previst que culmini al llarg de l'any que ve.

El cost total de les dues prolongacions puja a 831 milions d'euros --401 milions per a les obres de Terrassa i 430 d'inversió a Sabadell--, i Ticó ha apuntat que s'han pagat 233 milions de l'obra egarenca i 100 de la sabadellenca.

"És una obra molt important des del punt de vista de la xarxa pels dos intercanviadors amb Renfe. Ens fa molta il·lusió que els treballs continuïn i estem agraïts a l'impuls que està donant la Generalitat", ha destacat Ticó.

Les obres a Sabadell consisteixen a excavar 2,9 quilòmetres de túnel per unir el Parc Nord amb Sabadell-Estació i es completen amb un tram de 700 metres de pantalles entre Parc Nord i Ca n'Oriac, ja executat.

Després de completar els treballs, la cocapital vallesana tindrà 4,4 quilòmetres de línia i cinc estacions, incloent la renovació i soterrament de Sabadell-Estació i quatre més de nova construcció.

El primer túnel es va completar el novembre del 2011, tot i que per motius pressupostaris les obres van quedar suspeses el gener del 2012 i van ser reiniciades a l'octubre gràcies a la renegociació dels pagaments pendents, el que permetrà generar al voltant de 600 nous llocs de treball directes i indirectes.

Tot i això, el projecte per al soterrament de les vies a l'altura dels barris de Gràcia i Can Feu queda en suspens, a l'espera de poder generar plusvàlues que financin aquesta obra: "La preferència és soterrar, però es tracta d'una operació urbanística, no tant de servei ferroviari perquè nosaltres el prestarem igualment".

NOUS TRENS

Ticó preveu que l'octubre del 2014 ja estigui circulant la comanda realitzada a Alstom de 24 trens 113 que el Govern català va encarregar i pels quals va invertir uns 156 milions d'euros amb l'objectiu de modernitzar la flota, ampliar la capacitat de transport, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda derivada de l'ampliació de la línia del Vallès a Sabadell i Terrassa.

FGC té el primer comboi des del 28 de març, que està en període de proves i estarà operatiu l'octubre d'aquest any, quan es realitzarà el primer viatge inaugural de la sèrie 113, que substitueix a la 111 i que disposa d'uns trens tenen una capacitat per a 780 passatgers.

L'operador ferroviari ha realitzat un ajust del contracte, i malgrat que la comanda original era de 24 combois de la sèrie 113 ara s'ha passat a 19 trens 113 i cinc unitats de la sèrie 114 --de tres cotxes--, ja que els 113 incorporen quatre cotxes i no caben al túnel del Tibidabo.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés