Actualitzat 18/10/2011 15:47

Les dones estan al capdavant de sis de cada deu comerços a Barcelona

Anna Mercadé, Miquel Valls, Jordi Subirana
EUROPA PRESS

El 67,3% dels establiments nascuts des del 2001 són fruit de la iniciativa femenina


BARCELONA, 18 oct. (EUROPA PRESS) -

Les dones estan al capdavant de sis de cada deu petits comerços als municipis de l'àmbit de la Cambra de Comerç de Barcelona, ja sigui com a responsables o coresponsables, tot i que en algunes ocasions no figurin com a titulars.

Segons un estudi de l'entitat, el sector està experimentant una "feminització" que es plasma en el fet que el 67,3% dels establiments nascuts en els últims deu anys són fruit de la iniciativa femenina, sobretot als municipis de menys de 20.000 habitants.

El president de la Cambra, Miquel Valls, ha assenyalat que, tot i aquests canvis de tendència, molts segueixen veient la dona "com una mera consumidora".

Ha lamentat que per qüestions culturals els negocis segueixin "oferint resistència a l'entrada de la dona", així com les complicacions que aquestes poden trobar en la recerca de finançament per qüestions de sexe, tot i que ha assenyalat que aquests conflictes cada vegada són més residuals.

La fundadora de l'Observatori Dona, Empresa i Economia, Anna Mercadé, ha destacat que els establiments regentats per dones han resistit millor el temporal de la crisi, cosa que ha atribuït al "caràcter femení".

"Es premen el cinturó, s'abaixen el sou, reparteixen la feina... però no tanquen", ha subratllat.

Tot i això, ha apuntat que les enquestades consideren que els principals problemes del sector comercial van més enllà de la crisi i són de tipus estructural, com la competència amb les grans superfícies, la falta de crèdit i les dificultats per contractar a temps parcial, entre d'altres.

Alhora, gairebé la meitat d'elles es mostren insatisfetes amb els ingressos que els reporta el seu negoci, un malestar que contrasta amb la bona valoració d'altres aspectes, com la realització personal i el reconeixement social.

Per solucionar totes aquestes dificultats, les entrevistades han proposat la creació d'una xarxa d'empresàries del comerç que possibiliti l'intercanvi de coneixements i els permeti innovar per ser més competitives.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés