Actualitzat 17/12/2013 20:47

La prolongació de la L8 de FGC per unir Espanya i Gràcia podria costar 250 milions

El presidente de FGC, Enric Ticó
EUROPA PRESS

L'estudi informatiu estarà acabat a finals d'aquest any


BARCELONA, 24 ago. (EUROPA PRESS) -

La prolongació de la línia L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Barcelona, que unirà les estacions d'Espanya i Gràcia de tal manera que enllaçarà les línies del Vallès i del Baix Llobregat, podria costar uns 250 milions d'euros en funció del traçat que s'adopti.

Així ho ha explicat a Europa Press el president de FGC, Enric Ticó: "Encara no està xifrada la inversió, tot i que s'ha parlat d'uns 250 milions d'euros. Hem de ser prudents perquè depèn del traçat".

En funció d'aquest traçat, es decidirà la ubicació definitiva de les estacions intermèdies entre Espanya i Gràcia, i l'obra té com a objectiu millorar l'operativitat de les dues direccions de FGC, i alhora agilitarà el trànsit intern de la ciutat.

La Generalitat va anunciar a l'octubre de 2011 l'encàrrec de l'estudi informatiu d'aquesta infraestructura, que estarà disponible a finals d'aquest 2013 com a pas previ al projecte constructiu.

"Hi insistirem molt, perquè si hi ha una obra a la regió metropolitana ferroviària que tingui una tornada més ràpida i segura és aquesta", ha asseverat Ticó, que ha afegit que veu bona voluntat per part de l'administració catalana malgrat la crisi.

CUA DE MANIOBRES

Preguntat per la cua de maniobres de plaça Catalunya, ha sostingut que es tracta d'una infraestructura que "no serà assumible a curt termini", malgrat ser una obra significativa que permetria millorar la freqüència dels trens.

De moment, FGC aposta per millorar el servei a través de petites obres de senyalització i de l'arribada dels nous trens 113 i 114 del Vallès: "No és la solució definitiva. La solució definitiva és la cua de maniobres, però si algú em diu això o la prolongació de la L8, dic la L8 i fins i tot alguna una altra obra abans".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés