Actualitzat 01/09/2010 14:03

Ryanair s'estrena al Prat amb 23 rutes i la previsió de duplicar passatgers en dos anys

ryanair avion despega pista aterrizaje
ryanair

BARCELONA, 1 set. (EUROPA PRESS) -

Ryanair ha iniciat aquest dimecres la seva activitat a l'aeroport del Prat de Barcelona amb 23 rutes 'low-cost' i una previsió de 2,5 milions de passatgers a l'any, segons ha informat el president de la companyia, Michael O'Leary, qui també ha assegurat que espera doblar aquesta previsió en dos o tres anys i ajudar, així, a invertir el descens de gairebé 3 milions de passatgers que el Prat va registrar el 2009.

En roda de premsa, O'Leary ha explicat que amb la nova base, Ryanair ja té 44 a tot Europa. L'arribada de l'aerolínia al Prat ha costat 560 milions de dòlars i té cinc avions, als quals s'hi sumaran tres més al novembre. Les noves rutes generaran més de 2.500 llocs de treball locals, a més de 400 llocs directes més entre pilots, auxiliars de vol i enginyers.

De les 23 rutes de Ryanair des de Barcelona, 12 connecten amb ciutats europees, i 11 espanyoles: Fuerteventura, Gran Canària, Eivissa, Lanzarote, Màlaga, Palma, Santander, Santiago, Sevilla, Tenerife i València.

O'Leary ha descartat una ruta Barcelona-Madrid perquè "no és una ruta interessant" i prefereix augmentar el nombre de passatgers connectant Barcelona amb altres ciutats europees (actualment Brussel·les, Edimburg, Düsseldorf, Dublín, Leeds Bradford, Oslo, París, Porto, Roma, Venècia, Càller i Milà).

Ryanair, que operarà 400 vols setmanals cap o des de Barcelona, va llançar una oferta de 500.000 seients a 6 euros per celebrar l'obertura de la base. L'oferta permet viatjar els dimarts, dimecres i dijous d'octubre i es poden viatjar els bitllets fins a la mitjanit d'aquest dijous.

CAIGUDA DE GIRONA I REUS

O'Leary ha assegurat que manté les converses amb AENA i la Generalitat per revisar els costos dels aeroports de Girona i Reus i poder, així, vendre bitllets més barats que incentivin el creixement d'aquests aeròdroms davant de l'arribada de Ryanair a Barcelona.

El president de l'aerolínia ha matisat que no es tracta de cap subvenció pública, sinó de costos d'operacions més baixos. O'Leary ha apostat per la reducció del preu dels bitllets perquè "els costos s'han d'ajustar el tipus d'aeroport".

En aquest sentit, ha dit que l'estructura de preus d'AENA "no té sentit" i que els aeroports de Girona i Reus no tindrien tants passatgers si no fos per Ryanair. Si no s'aconseguís la reducció de preus, O'Leary ha estimat que els vols d'aquests aeròdroms disminuirien suaument, entre un 5% i 10%.

En qualsevol cas, el president de Ryanair ha dit que la idea és créixer en els tres aeroports i que l'important no és el descens de trànsit a Girona i Reus, sinó l'augment de passatgers a Catalunya.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés