Actualitzat 06/01/2010 13:07

La venda de llibres electrònics s'anima tot i que no aconsegueixen ser el regal estrella de Nadal

BARCELONA, 6 gen. (EUROPA PRESS) -

Les vendes de llibres electrònics han millorat aquest Nadal respecte al passat però no han estat el regal estrella, com molts van augurar, perquè segueixen tenint alguns inconvenients, per ser tan nous al mercat: molts continguts no estan disponibles per a aquest format i els clients no senten la necessitat de consum, han informat a Europa Press fonts d'El Corte inglés i d'Happy Books.

En les dues botigues que Happy Books té a Barcelona s'han venut un centenar de llibres electrònics durant la campanya nadalenca, fet que multiplica per cinc les vendes de la mateixa època de l'any passat.

Fonts d'Happy Books s'han mostrat satisfets per les vendes, tot i que han reconegut que és un producte "del qual es parla molt en els mitjans de comunicació per presentar-lo però encara li falta. Crea molta curiositat, però no s'esgota", han constatat.

Segons fonts d'El Corte Inglés, els llibres electrònics no han estat "ni de bon tros" el regal estrella d'aquesta temporada i les seves vendes "encara no són comparables" a les del llibre en paper, però "està començant a crear-se mercat" i "tot indica" que s'està treballant en allò necessari perquè ho sigui el Nadal que ve.

La rapidesa amb la qual evoluciona la tecnologia tampoc incentiva de moment les vendes dels llibres electrònics, i és que el mes que ve està previst que Apple comenci a comercialitzar als EUA el Tablet, una espècie d'iphone gran, d'unes 10 polzades de pantalla, amb les funcions d'un ordinador portàtil però amb el teclat tàctil, integrat a la pantalla.

S'ha observat que molts dels compradors d'e-books' són professionals que han de llegir molts documents en pantalla, i que prefereixen fer-ho en la de tinta electrònica d'un llibre electrònic que en la de l'ordinador portàtil, que cansa més la vista. A més, a aquest col·lectiu no li importa que hi hagi pocs continguts literaris disponibles per a 'e-book' perquè no és el principal ús que li donaran.

L'expectació per veure l'evolució d'aquests aparells i la falta de necessitat de consum que tenen els clients en general fan que les vendes vagin creixent però no donin el salt definitiu.

En tot cas alguns, com el llibre electrònic Leqtor que comercialitza el portal d'internet homònim, trenquen estadístiques: els 5.000 exemplars que van posar a la venda es van esgotar en dues setmanes i ja estan en curs dues remeses més.

El seu secret és que és l'únic amb programari en català i que té un preu molt competitiu (99 euros), han explicat a Europa Press fonts de 36L, empresa que va impulsar el portal Leqtor, en què a més es venen continguts per a 'e-books' en català i espanyol, al costat de l'editorial Vicens Vives i la llibreria Abacus.

'Leqtor.com' porta un mes i mig en funcionament i ja ha registrat més de 3.000 descàrregues, tot i que els seus responsables confien que superin les 4.000 a finals d'aquest mes perquè molts han estat regals que s'han fet avui, de manera que els seus propietaris començaran ara a descarregar continguts.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés