Actualitzat 20/04/2010 14:33

Hereu defensa l'entrada de capital privat en infraestructures

BARCELONA, 20 abr. (EUROPA PRESS) -

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha defensat avui l'entrada de capital privat en infraestructures en un entorn de finances públiques "complicades".

En una conferència del Cercle d'Infraestructures, ha advocat perquè els sectors públic i privat analitzin fórmules per portar a terme projectes de mobilitat i mantenir les adjudicacions.

Ha explicat que l'Ajuntament de Barcelona "s'ha d'endeutar una mica per invertir molt" i ha considerat d'"irresponsable" el fet de prescindir del deute amb una "inversió zero".

Ha demanat la implicació empresarial en un tram concret, els 150 quilòmetres ferroviaris entre Perpinyà (Rosselló) i Montpeller (França), per afavorir la connexió dels trens d'alta velocitat i impulsar el corredor mediterrani.

Sobre la futura estació de La Sagrera, ha indicat que "no ha estat fàcil" i ha sostingut que ell mateix va haver de "barallar-se amb més d'un ministre, especialment amb una", referint-se a l'extitular de Foment, Magdalena Álvarez. Hereu ha destacat que sense el túnel de l'Eixample, que uneix Sants i La Sagrera, l'estació intermodal no seria possible.

Del Pla de Rodalies, després del traspàs a la Generalitat des de l'1 de gener, ha indicat que ara cal "fer el que s'ha dit que es faria". Ara toca, ha afirmat, planificar, estudiar, i garantir terminis i execucions.

Pel que fa al debat de reconvertir l'avinguda Diagonal, l'alcalde ha assenyalat la seva rellevància en un context en el qual avança la mobilitat i hi ha nous serveis i infraestructures. Ha apostat per la millora de l'espai públic en què guanya pes el transport públic i en què la Diagonal acull més vianants.

Hereu ha defensat la participació privada i local en la gestió de l'aeroport del Prat, i ha remarcat que "hi ha d'haver més veus en els òrgans estratègics", entre les quals hi ha, l'Ajuntament, la Generalitat i el capital privat.

Segons l'opinió d'Hereu, els aeroports han de tenir més capacitat per competir entre ells, i les institucions locals han d'estar "per sumar, per aportar".

A les preguntes dels assistents sobre la plaça de les Glòries, Hereu ha afirmat que, després de 150 anys, es farà possible compatibilitzar la mobilitat i la vida quotidiana de qualitat dels barris del seu entorn. Serà una plaça, ha insistit, amb equipaments de barri i àrea verda.

Pel que fa a les preguntes sobre les rondes, ha assegurat: "No preveig en aquest moment l'ampliació de les rondes", i ha defensat les millores ferroviàries i viàries de mercaderies per connectar millor el port de Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés