Actualitzat 20/12/2011 18:37

Benestar Social i Família unifica l'atenció telefònica generalista al telèfon de pagament 012

Facturas De Móvil Y Teléfono De Movistar - Telefónica
EUROPA PRESS

BARCELONA, 20 des. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Benestar Social i Família de la Generalitat ha centralitzat les peticions generalistes del ram al telèfon d'atenció de pagament 012, en substitució de la línia gratuïta 900 300 500, segons ha informat el departament.

El manteniment de la línia gratuïta generalista representava un cost de 700.000 euros anuals, i la Conselleria havia constatat un abús de trucades derivat de la seva gratuïtat.

El telèfon ampliarà els horaris d'atenció que operarà les 24 hores del dia i set dies a la setmana, front als horaris de 8 a 20 de dilluns a divendres i de 9 a 14 hores de la línia, que només oferia informació general de tràmits i serveis.

Tot i això, la nova línia habilitada atendrà peticions personalitzades sobre l'estat d'expedients, que abans es derivaven a les unitats corresponents, tenint en compte que més del 50% de trucades ateses el 2011 feien referència a estat d'expedients i consulta de pagaments.

El telèfon antic no podia respondre aquestes peticions i les havia de transferir a altres telèfons d'unitats específiques, servei que es podrà seguir oferint per a casos especialitzats.

ES MANTENEN DUES LÍNIES

La Conselleria manté dos números 900 gratuïts per a qüestions d'urgència sobre infància --Infància Respon 900 300 777-- i de dones en situació de violència masclista --900 900 120--.

El sindicat CCOO ha titllat d'"inacceptable" aquesta decisió, que es començaria a aplicar a partir del 2012, i ha reclamat el manteniment del servei gratuït per l'especial sensibilitat del sector afectat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés