Actualitzat 23/07/2013 18:09

El Consell de la Informació crea un segell ètic per acreditar bones pràctiques dels mitjans

Presentación de un sello de compromiso ético de los medios
EUROPA PRESS

Roger Jiménez i Albert Garrido, nous president i secretari del CIC


BARCELONA, 23 jul. (EUROPA PRESS) -

El Consell de la Informació de Catalunya (CIC) ha creat un segell de compromís ètic pioner a Espanya per acreditar les bones pràctiques dels mitjans de comunicació, que es podran adherir a aquesta garantia de "prestigi", ha anunciat aquest dimarts la fins ara presidenta del CIC, Llúcia Oliva.

En roda de premsa al Col·legi de Periodistes de Catalunya, Oliva ha celebrat que aquest pas "reafirma una autoregulació dels mitjans de comunicació catalans", que han estat els primers a Espanya a aplicar aquesta pràctica, ha subratllat.

Segons Oliva i el fins ara secretari del CIC, Lluís de Carreras, aquest segell "s'atorgarà als mitjans per transmetre a l'opinió pública que el mitjà està compromès amb el codi ètic de la professió", i serà revocat mitjançant expedient, si el mitjà en qüestió incompleix més de dues vegades de manera greu el codi i el CIC així ho decideix.

L'acreditació es lliurarà als mitjans de comunicació adherits a l'entitat, com és el cas de Televisió de Catalunya (TVC), Catalunya Ràdio, 'El Periódico', 'El País', 'La Vanguardia', Cadena SER Catalunya i altres 25 mitjans de comunicació, ha assenyalat Oliva.

En els últims 15 anys el CIC ha tramitat 600 queixes de ciutadans que creuen que s'ha vulnerat el codi ètic, la gran majoria per raons de discriminació per raons de gènere, ètnia, creences, malaltia i temes socials i culturals, seguida per raons de rigor periodístic, confusió de la barrera entre informació i opinió i dret a la imatge.

A l'últim any, el CIC ha rebut una dotzena de queixes, de les quals tres s'han descartat per no ser relatives a l'ètica, respecte a les 1.200 presentades en un any al Regne Unit, ha assenyalat a tall de comparació la fins ara presidenta, qui ha assenyalat la necessitat de millorar la participació i exigència dels ciutadans en aquest sentit.

QUEIXES

Oliva ha constatat la gran tradició al Regne Unit de queixar-se, igual que en altres països com Finlàndia, i ha defensat que "si no hi ha queixes no es millora", tenint en compte també que la recepció de les mateixes impliquen un procés de reflexió.

L'acte ha servit també per presentar al nou president del CIC, Roger Jiménez, --sis anys i mig defensor del lector de 'La Vanguardia'-- i el nou secretari, Albert Garrido, els qui han defensat la queixa com eina de reflexió, debat i millora dels mitjans.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés