ESPLUGUES DE LLOBREGAT (BARCELONA), 6 març (EUROPA PRESS) -
Aprendre a identificar les emocions i educar la intel·ligència emocional des de petits redueix el risc de patir malalties, de convertir-se en un adolescent o un adult conflictiu i disminueix el risc de patir addicions.
Així ho indica l'últim informe de l'Observatori Faros de la infància i la joventut que impulsa l'Hospital Sant Joan de Déu, que posa de manifest que tenir un bon maneig de les emocions preveu a les persones de patir ansietat, depressió o altres problemes de salut mental.
El coordinador de l'estudi i catedràtic d'orientació psicopedagògica de la Universitat de Barcelona (UB), Rafael Bisquerra, ha explicat que "cal que l'educació emocional entri en la programació curricular dels alumnes, de manera que hi hagi un temps reservat per a això a classe però que també s'abordi des de totes les matèries que s'imparteixen".
Bisquerra ha reconegut que "cada vegada es té més en compte aquest aspecte però encara queda molt camí per recórrer"; i ha comentat que és important treballar les emocions des d'abans del naixement fent, per exemple, que la mare escolti música de manera regular.
Els responsables de l'estudi han detallat altres formes d'educar les emocions com escriure un diari, interpretar gestos davant d'un mirall que reflecteixi emocions, tenir gestos afectuosos amb els altres o jugar amb els nens perquè aprenguin a assumir la frustració si perden: "Així eduquem les emocions des d'estadis molt inicials i aconseguim persones més forts capaços de fer front a contratemps, a problemes o a conflictes", ha dit Bisquerra.