Actualitzat 25/09/2011 13:53

La Generalitat reorganitzarà continguts i mètode d'ensenyament en escoles i instituts

Universitarios, Alumnos, Selectividad
UCLM/EP

Les proves de quart d'ESO s'estrenen el 15 de febrer sense anglès


BARCELONA, 25 set. (EUROPA PRESS) -

Una comissió d'estudi de la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat treballa en la reorganització del currículum escolar --els continguts de les classes i la forma d'ensenyar-los-- en tota l'educació obligatòria perquè als mestres els sigui més fàcil associar uns continguts concrets amb les competències necessàries perquè els alumnes passin de curs, una reformulació que es començarà a aplicar a partir del pròxim any escolar i que estarà a punt al juny.

En una entrevista a Europa Press, el president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, Joan Mateo, ha explicat que una comissió presidida per l'exdirector del Consell Escolar i del Consell Superior d'Avaluació, Jaume Serramona, estudia la racionalització del currículum.

"Aclarirem quins continguts desenvolupen cada competència concreta", ha constatat. Per exemple, es detallarà que l'ensenyament de determinats continguts de matemàtiques ha de realitzar-se a partir d'exercicis de feina d'espai i forma, cosa que portarà els estudiants a superar una competència concreta assenyalada en el currículum.

Aquesta comissió s'ha creat per l'"angoixa" dels professors per connectar els continguts amb les competències que s'han d'assolir: "Els professors estan molt angoixats pel desplegament curricular perquè no s'entén el sentit del nou currículum de fa dos anys", ha resumit.

A més, ha remarcat que el currículum no es canvia perquè seria una barbaritat per als professors, que fa només dos anys que 'van patir' un canvi de currículum passant a avaluar per competències.

SENSE EXAMEN D'ANGLÈS A SECUNDÀRIA

La reorganització del currículum obligarà el Consell a canviar les proves diagnòstiques per adaptar-se a les classes que aquests reben, i serà aleshores quan es plantejarà la introducció de l'anglès o no a la prova de quart de Secundària o modificar-la completament.

De fet, ha avançat que la prova diagnòstica de quart de Secundària s'estrenarà el 15 i 16 de febrer i s'avaluaran les competències dels estudiants en català, castellà i matemàtiques, i sense anglès, precisament perquè les proves estan predissenyades des d'abans de maig, i perquè s'està respectant tot el que ja estava programat.

Les proves de sisè de Primària es mantenen al maig, concretament els dies 7 i 8, i es realitzaran els mateixos exàmens que el curs passat: castellà, català, anglès i matemàtiques.

Alhora, a partir del 17 d'octubre 130.000 alumnes catalans --65.000 de cinquè de Primària i 65.000 de tercer de Secundària-- se sotmetran a les Proves d'Avaluació Diagnòstica que marca la Llei Orgànica d'Educació (LOE).

SENSE AGÈNCIA D'AVALUACIÓ

Sobre la creació de l'Agència d'Avaluació del Sistema Educatiu prevista a la Llei d'Educació de Catalunya (LEC), Mateo ha explicat que el seu cost real era 4,5 vegades superior del que es preveia, per la qual cosa és un projecte "en hibernació", ja que en aquest moment de dificultats econòmiques el més sensat és esperar una mica, ha dit.

Aquesta setmana, l'exconseller d'Educació Ernest Maragall ha criticat l'oblit en què ha quedat la LEC, i especialment l'apartat d'avaluació del sistema educatiu, al qual Mateo ha sortit al pas assegurant que tota l'avaluació que es feia amb el passat Govern, del qual ell formava part com a assessor, es continua fent amb l'actual.

Ha explicat que, de moment, el Consell ha assumit les atribucions de l'agència "amb certa dignitat però amb un plantejament menys megalòman i més realista del que hi ha actualment".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés