Publicat 17/04/2014 20:03

Kepler descobreix el primer planeta en zona habitable amb la mateixa mida que la Terra

La Tierra sería habitable más allá de Marte
EUROPAPRESS

MADRID, 17 abr. (EUROPA PRESS) -

La missió Kepler ha fet el primer descobriment d'un planeta amb la mida de la Terra que es troba a la zona habitable de la seva estrella. El cos recent descobert orbita l'estrella nana vermella Kepler- 186, pel que ha estat nomenat com Kepler- 186f i és el cinquè planeta i el més extern descobert d'un sistema planetari.

La importància d'aquesta troballa està en el fet que, dels gairebé 1.800 exoplanetes confirmats que s'han trobat en les últimes dues dècades, aproximadament vint orbiten a la seva estrella mare a la zona habitable i tots ells eren més grans que la Terra. Això impedeix que es conegui la seva verdadera naturalesa: rocallosa o gasosa.

En aquest sentit, un dels autors del treball, que ha estat publicat a 'Science', Thomas Barclay, ha assenyalat que "els models teòrics de com es formen els planetes suggereixen que és improbable que aquells amb diàmetres inferiors a 1,5 vegades el de la Terra siguin embolicats en atmosferes d'hidrogen i heli". Tot i això, els models apunten que, amb una mida més petit Kepler-186f pugui ser "un món rocallós semblant a Venus, la Terra i Mart".

Tradicionalment, els planetes que orbiten al voltant d'estrelles nanes vermelles es consideren bons candidats per a la vida. A més, Kepler-186f es troba a la distància justa per no ser massa calent ni massa fred. Els experts també destaquen que la seva posició li permet 'estar sa' de les flamarades solars.

Segons ha explicat una altra de les responsables de la missió, Elisa Quintana, "trobar aquest tipus de planetes és l'objectiu primordial del telescopi espacial Kepler". A més, ha destacat que l'estrella a la qual orbita aquest món és un tipus molt comú al qual pertanyen més del 70% dels centenars de milers de milions d'estrelles de la Via Làctia".

Des del 2012 , Allen Telescope Array de l'Institut SETI ha estat observant candidats a exoplanetes de Kepler a la recerca de senyals que indiquin la intel·ligència extraterrestre. "Trobar Kepler-186f és un principi" ha assenyalat Quintana, qui ha afegit que el seu equip "vol saber més d'aquests exoplanetes".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés