Actualitzat 03/08/2010 10:17

Les escoles catalanes podran barrejar alumnes de diverses edats i impartir noves matèries

BARCELONA, 3 ago. (EUROPA PRESS) -

Les escoles catalanes podran barrejar alumnes de diferents edats, impartir noves assignatures i organitzar a la seva manera el temps i les matèries de cara al pròxim curs, després de l'aprovació del Decret d'autonomia dels centres educatius que aprovarà el Consell Executiu aquest dimarts.

El citat decret desenvolupa un dels "eixos clau" del desplegament de la Llei d'Educació de Catalunya (LEC), que vol dotar de més poder els equips directius que decidiran sobre qüestions relacionades amb el vessant pedagògic, organitzatiu i de gestió.

A més, cada escola decidirà sobre l'ús d'espais en els centres, l'assignació de les classes que impartirà cada docent, els càrrecs de responsabilitat i equip de govern més adequats per a la seva tasca educativa, selecció de personal i l'eventual sol·licitud als docents de requisits complementaris més enllà de la titulació mateixa.

Amb una estructura obligatòria mínima de director, secretari, cap d'estudis i dos departaments per a cada centre educatiu, la direcció podrà seleccionar el professorat substitut a partir d'una llista establerta.

També tindrà la capacitat d'imposar sancions per faltes lleus o fins i tot proposar la incoació de l'expedient d'un docent en casos de faltes greus.

L'objectiu últim és millorar el rendiment i els resultats educatius de l'alumnat i la cohesió social, i per aquest motiu Educació posa eines al seu abast perquè cada centre organitzi els seus recursos en funció de les seves singularitats i necessitats.

Per tant, el propòsit és que els centres aconsegueixin posar en pràctica amb èxit el seu projecte educatiu, que ha de definir la identitat i objectius mateixos, així com deixar clar quines són les prioritats i plantejaments educatius.

Ha de permetre també la participació d'actors externs com la comunitat educativa, com ara associacions de pares, municipi, entitats i associacions, i el seu entorn.

En últim terme, ha d'establir aquells indicadors quantitatius de progrés que permetin determinar si s'han aconseguit o no els objectius marcats.

Els indicadors de progrés seran analitzats a partir de l'avaluació, d'acord de manera que determini l'Agència d'Avaluació i Prospectiva de l'Educació, i que afectarà no només els centres, sinó el professorat i la direcció.

El decret es presenta per Educació com un paraigua en el qual cada centre faci créixer les seves potencialitats, i després retre'n comptes. La Conselleria haurà de facilitar recursos, suport, assessorament i formació.

El ple del Consell Escolar de Catalunya (CEC) va aprovar el març amb 27 vots a favor, 4 en contra i 3 abstencions el decret d'autonomia de centres del Govern, el primer desplegat a partir de la Llei d'Educació de Catalunya (LEC) que preveu descentralitzar el sistema educatiu i dotar de més llibertat els col·legis públics.

DECRET ORDENACIÓ DE 0 A 3 ANYS

El Govern també aprovarà el decret d'ordenació de 0 a 3 anys, que permet per primera vegada ordenar els ensenyaments específics de la primera etapa d'educació infantil, ja que fins ara la normativa preveia de manera conjunta l'edat compresa entre els 0 i els 6 anys.

La nova normativa incideix en el caràcter educatiu dels 0 a 3 anys, manté la coherència amb l'etapa de 3 a 6, ja que estableix les mateixes àrees de coneixement, i finalment posa èmfasi en la col·laboració entre família i escola.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés